8/23/2017

Wyszukiwarka Google - czy chcesz być w TOP 10?

Cześć!

Czy wiecie, że (według danych z końcówki ubiegłego roku) w internecie jest obecnie około 330 milionów stron internetowych? Z czego samych polskich www jest już ponad 2,7 miliona – i nic nie wskazuje, by tendencje wzrostowe w jednej czy drugiej grupie miały się zatrzymać.

Skoro stron internetowych jest tak wiele, to jak sprawić, by nasz potencjalny Klient, czytelnik trafił właśnie do nas?


Wbrew pozorom temat powinien interesować nie tylko firmy mające swoje strony – wizytówki: jeśli myślisz o blogu poważnie i przyszłościowo, to warto, abyś wiedział w jaki sposób stać się widocznym w wyszukiwarce Google. Czemu piszę tu o Google? No zastanów się sam/a – gdzie kierujesz pierwsze kroki, kiedy chcesz znaleźć jakąś informację w sieci? A no do starego, dobrego „wujka Google”, prawda?

Wielu blogerów skupia swoje działania promocyjne głównie na swoim Facebookowym fanpage oraz w blogerskich grupach. Czy jednak takie grupy są wystarczającym miejscem do szerszej promocji? Raczej nie – większość z nich zarzucona jest spamem w najczystszej postaci, a na dodatek ich członkowie to w zdecydowanej większości (jeśli nie w całości) – również blogerzy, którzy raczej są dość obeznani wśród „konkurencji”, mają swoich ulubieńców, których regularnie odwiedzają, wiedzą też, u kogo szukać informacji na dany temat.

wyszukiwarka google

By poszerzyć grono odbiorców z poza „branży” warto zainteresować się ważnym tematem, jakim jest pozycjonowanie stron. Na wielu dużych blogerskich eventach (sama niestety nie miałam okazji być na żadnym, ale relacje czytam na bieżąco 😉) temat pozycjonowania oraz SEO jest coraz częściej poruszany i wyjaśniany. I bardzo dobrze, bo wiedząc, jak istotna jest to sprawa – możesz przyjrzeć się swojemu miejscu w sieci pod tym kątem, i naprawdę dużo zmienić samodzielnie.

Jeśli jednak masz poza samym blogiem sporo innych obowiązków – a przy okazji blog w taki czy inny sposób przynosi Ci jednak jakiś dochód – a Ty chcesz go rozwijać, to warto zainteresować się ofertą firm, które pomogą Ci wspiąć się na szczyt wyników w Google. I zrobią to za Ciebie, lub przy naprawdę niewielkim zaangażowaniu Twojej osoby. Powinna być to dla Ciebie tym istotniejsza sprawa, jeśli w przyszłości chcesz zwiększyć swoje dochody z bloga. Może planujesz jakąś działalność on-line powiązaną ze swoja pasją? Szykujesz jakiś płatny, tematyczny kurs czy webinar skierowane do konkretnej grupy docelowej? Jeżeli tak, to naprawdę nie ma się co zastanawiać – nawet niewielka kwota włożona w rozwój bloga w przyszłości może naprawdę owocnie zaprocentować.

pozycjonowanie stron

Nie nastawiaj się jednak, że efekty pozycjonowania zobaczysz już po tygodniu czy dwóch. To proces, który trwa dłużej – kilkanaście tygodni czy parę miesięcy: z reguły tym dłużej, im masz większą konkurencję w danej tematyce i w regionie, w jakim chcesz się promować. Jednak na dłuższą metę inwestycja w taki sposób promowania bloga czy strony firmowej jest bardzo opłacalna.



Jeśli jesteś właścicielem strony, to daj znać, jakie sposoby promocji uważasz za najlepsze dla siebie!

A może tylko przeglądasz strony – jako czytelnik czy Klient? W jaki sposób najczęściej trafiasz na daną stronę? Co sprawia, że decydujesz się kliknąć właśnie na ten, a nie inny link?




Buziaki :*

1 komentarz:

  1. Ja ciągle walczę z pozycjonowaniem strony :) Mój blog ostatnio ciężko robi postępy ale ważne że się nie cofa :P Biorąc pod uwagę, że stron coraz więcej, myślę że nie jedna osoba ma problem z wybiciem strony wyżej

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście :*