1/09/2015

Blogowanie: Jak nawiązać współpracę?

Cześć!

Współpraca. Magiczne słowo, które rozpala umysły nie tylko nastolatek. Bo współpraca: pierwsza, później kolejna, to dla blogera znak, że został zauważony przez kogoś, poza garstką (mniejszą lub większą) czytelników. Często jednak nawet blogerzy z dłuższym stażem nie wiedzą do końca, jak się za to zabrać. Firmy szukające do swoich kampanii influencerów też nie zawsze wiedzą, gdzie dokładnie szukać, lub po prostu mają na to ograniczony czas. Z myślą o obu stronach powstał serwis  REACHaBLOGGER


Firmy ogłaszają się tam ze swoimi ofertami współpracy, a blogerzy mogą się zgłosić podając swoją stawkę za daną czynność: opublikowanie wpisu inspirowanego, przeprowadzenie konkursu i inne działania. Nie tylko typowo blogowe, ale związane z całą otoczką socjalmediową. Zresztą niektóre firmy interesują się na przykład samym fanpage i promocją na Facebooku: więc niekoniecznie musisz mieć typowego bloga, wystarczy zaangażowana i odpowiednio duża grupa fanów.

Sam serwis przeszedł ostatnio małą metamorfozę:


Strona główna jest prosta, bardzo czytelna, podobnie jest z panelem blogera. Po zalogowaniu się widzimy, ile ofert do zleceń złożyliśmy, ile jest w trakcie wykonywania. mamy podgląd we wszystkie swoje media: no bo niektórzy z nas mają więcej niż jednego bloga, do tego dochodzi Facebook czy Instagram. 

Panel komunikacji z klientem jest bardzo przyjazny, ma formę prostego chat'u, gdzie widzimy wszystkie wiadomości przesłane przez obie strony. Jednak najważniejszą zmianą jest to, że teraz to bloger podaje swoją stawkę za wykonanie danego zlecenia - dawniej było odwrotnie. Myślę, że portal jest bardzo przydatnym miejscem dla wielu osób, z ciekawością przyglądam się jego rozwojowi.

Lista ofert od firm stale się poszerza, zmienia, więc każdy znajdzie coś w swojej dziedzinie. Ułatwia to menu, zawężające oferty do danej tematyki. Czasem Klient od razu podaje stawkę, jaką może przeznaczyć na dane działania, czasem czeka, aż to bloger określi koszt swojej pracy. 

Płatności są zorganizowane w sposób bezpieczny dla obu stron. Firma zlecająca "deponuje" pieniądze w serwisie, gdzie czekają, aż zarówno Klient jak i bloger potwierdzą, że wszystko przebiegło ok. Wtedy pieniądze trafiają na konto blogera, który po przekroczeniu minimum może zlecić ich przelanie na swoje konto.

Myślę, że inicjatywa takiego portalu to świetny pomysł, który z pewnością ma szanse się rozwinąć!


Do następnego!

7 komentarzy:

  1. dowiedziałam się o tym portalu z innego bloga...:))) jak dla mnie bardzo fajny portal :) bardzo duże ułatwienie dla blogerów:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze że pierwszy raz o tym słyszę:) Ale brzmi ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę założyć tam konto. Wydaje się być ciekawa opcją :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy post. Pierwsze słyszę o tym portalu. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie miałam pojęcia o istnieniu takiej stronki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście :*